Trénink manažera kvality
Předpokladem efektivního a funkčního řízení kvality je kompetentní a „komplexní“ manažer. Pouhá orientace
na požadavky systémů řízení kvality a bezpečí bez jejich integrace do dalších řídicích systémů zdravotnického zařízení je v současné době již nedostatečná. Z uvedeného důvodu nabízíme komplexní manažerské vzdělávání, které si klade za cíl v rámci 6-ti modulů (možno absolvovat i jednotlivé vybrané moduly) propojit teoretické znalosti z oblasti řízení kvality a bezpečí s praktickým rámcem různých typů zdravotnických zařízení.
Vzdělávání je určeno všem lékařům, nelékařským zdravotnickým pracovníkům i nezdravotnickým pracovníkům, kteří se aktivně angažují v řízení kvality a bezpečí ve zdravotnictví. Vzhledem k tomu, že vzdělávací akce má nadstavbový charakter a vyžaduje alespoň základní znalosti o řízení kvality a bezpečí, není určena pro úplné začátečníky.
Modul 1 - „Kvalitář profesionál“ - listopad 2022 |
Úkolem manažera kvality je především vysoce odborná práce metodika s velmi širokým záběrem problematiky |
Modul 2 - „Kvalitář manažer“ - listopad 2022 |
Častou chybou manažera kvality je představa, že za všechno odpovídá a všechno musí naplánovat, udělat |
Modul 3 - „Kvalitář učitel a komunikátor“ – leden 2023 |
Implementace systémů pro řízení kvality a bezpečí se neobejde bez plánované, kontinuální, komplexní a vysoce efektivní komunikace. Paradoxem je, že právě budování komunikačních vazeb bývá často podceňovaným procesem. Cílem 3. modulu je seznámit účastníky se základními komunikačními technikami a nástroji, které jsou při řízení kvality a bezpečí nezbytné (efektivní interní komunikace, řízení konfliktů, komunikační nástroje a praktiky). |
Modul 4 - „Kvalitář úředník“ – leden 2023 |
Jedním z požadavků systémů řízení kvality a bezpečí je požadavek na efektivní práci s daty a jejich využívání k řízení. Pouhý sběr dat však nestačí, účelem je, aby data byla analyzována a hlavně pochopena pracovníky, kteří mohou jejich trend přímo ovlivňovat. Cílem 4. modulu je seznámit účastníky s postupy optimalizace vnitřních postupů v kontextu dat o kvalitě (řízení dokumentů a záznamů, příprava podkladů o kvalitě, efektivní prezentace dat, přímé a nepřímé agendy…). |
Modul 5 - „Kvalitář kontrolor a manažer rizik“ - únor 2023 |
Proces kontinuálního řízení rizik je obligatorním požadavkem nejen systémů pro řízení kvality, ale i platné legislativy. Není-li tento požadavek správně pochopen, může ze systému vytvořit kontraproduktivní a paradoxně velmi rizikový „antisystém“, Cílem 5. modulu je definovat a prodiskutovat minimální požadavky na dokumentaci, potřebnou |
Modul 6 „Kvalitář student“ - únor 2023 |
Má-li být vzdělávání považováno za kvalitní a efektivní, musí mít v kontextu řízení kvality účinnou zpětnou vazbu. |